Magkatarr, migrän, mensvärk, livskris och ångest.
Lyssnar på Erik Enocksson, försöker komma i rätt stämning för att kunna skriva klart novellen men saknar sådär 4000 tecken. I uppgiften ingår även att genom ett fåtal "kodord" sammanfatta texten. Väldigt simpelt tänkte jag, fram till jag såg vad andra i gruppen skrivit. Ett litet utdrag: "metamorfos mot stagnation, förkroppsligande av språket, surrealistiskt yttre - en spegling av jagets inre, jagets inre och yttre verklighet smälter samma, platsers påverkan på jaget, att flytta och förlora rötterna, att språket förändras med människan, att stråket inte är ett verktyg utan tvärtom allting, kyla - påtvingad stagnation".
Och här sitter jag med min (inte ens i närheten av) halvfärdiga novell som säkert stinker tonårspatetik och har aldrig använt ordet "stagnation".
Har den senaste tiden utvecklat en otroligt stark kärlek till kalla kokta ägg. Vid närmre eftertanke har den väl alltid funnits där, fast mest visat sig till jul och påsk (jag och Agnes kokade alltid tusen ägg inför högtider i London), men nu äter jag det mest hela tiden. Övrigt på matfronten: har återupptäckt bulgur, lyckats frysa en gurka till is i kylen, och helt tappat suget efter pesto.
JENNY
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar