2009-11-02

SOMEDAY

Jag drömde om bebisar natten till fredag och är fortfarande inte helt återställd. När jag har försökt återberätta drömmen har det bara låtit komiskt (sammanfattning: jag var gravid med tvillingar och hade ett ganska stort problem eftersom det fanns 3 potentiella pappor och jag tyckte det var jättehemskt att behöva berätta det för min mamma men hon sa att det inte gjorde något och så satt vi där med mina två vackra barn och var så lyckliga och jag grät) men det var en av de finaste drömmarna jag haft, blir varm i kroppen när jag tänker tillbaks på den. Jag vet inte om det beror på att jag var mamma eller faktumet att jag för en stund älskade världen.

Igår var jag jättefull och gick till Björket och dansade röven av mig. Det var väldigt roligt trots att jag lyckades gå in i samma slagsmål två gånger, äckliga män/killar/pojkar och halvgoda shots. Hade för en jävla gångs skull med kameran ut eftersom jag tyckte att det skulle vara fantastiskt att dokumentera något så pass ovanligt som en Björketvisit. Tog en (1) bild.


Idag hade jag Bakfyllan från Helvetet på besök. Det var väldigt längesen sist. Bakfyllan efter inflyttningsfesten var ändå mysig, den innehöll varken huvudvärk, spykänsla eller dödsångest. Som idag. Vid 10-snåret förstod jag helt allvarligt inte hur jag skulle kunna ta mig igenom hela dagen levande, och det var inte förrän sådär 6-7 timmar senare som jag började leva. Nu är jag nästan i balans och har till och med ätit och skickat in recensioner.

Imorgon måste jag ta kort i en fotoautomat. Ett fantastiskt exempel på saker som är så roliga att göra tillsammans med andra men totala motsatsen ensam. Jag måste dessutom efter det åka till Kristianstad vilket alltid suger. På tal om städer jag aldrig kommit överens med åker jag till Göteborg om sådär 10 dagar.

JENNY

Inga kommentarer: