Jag var lite rädd att det inte skulle bli någon påskmiddag när klockan var halv två och Agnes inte hade kommit hem än och Emma, Alexander och Sebastian precis hade vaknat. Men några timmar senare satt vi där och frossade i påskmat och rödvin. Vi åt upp nästan allting och spelade Galenpanna.
Min sista lediga dag idag, sen jobbar jag fram till söndag. Jag vet att jag borde göra något med dagen, men vädret är tråkigt och jag måste skriva min jävla ansökan till Båstad. Projektet för idag är inte större än att ta mig Tesco och köpa frukost, mat, tvål och diskborste. Diskborsten har varit spårlöst försvunnen sen igår, alltså fick jag diska middagsdisken med en svamp. Har flera gånger frågat mig själv varför man slänger en diskborste, som inte behövs slängas, utan att först köpa en ny. Den andra förklaringen till försvinnandet är att någon har tagit in borsten på sitt rum, men varför skulle man göra det? Å andra sidan bor jag med människor som satte skylten om att toadörren gick i baklås på insidan av dörren (...) så det är kanske inte konstigt om det inte direkt sprudlar av logik.
SIDÅDÄR 7 TIMMAR AV MITT SPÄNNANDE LIV SENARE:
Det är helt otroligt men jag har gjort det! Jag har lyckats ta tag i något som jag faktiskt behövde, även om det är i senaste laget. Jag är härmed helt klar med min ansökan till skolan i Båstad. Hur det gick till vet jag inte riktigt. Men jag klarade det. Det här skulle kunna bli en vändpunkt i mitt liv, men kommer såklart inte bli det för jag firade ansökans slut med att skicka iväg ett sms som jag ångrade efter ungefär tre minuter. Det spelar knappt någon roll att jag får svar, vi tycks ändå inte komma någonstans. Men sånt är livet. Det ska tydligen bli 19 grader här på onsdag, kul att man ska jobba hela dagen! Sånt är livet en gång till.
JENNY
2009-04-13
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar