2009-04-08

SALT OCH BLANDAT

Vi lagade mat tillsammans innan (eftersom vi är ett gammalt par som gör allt ihop), Agnes tog ner sin laptop och så lyssnade vi på Vonda Shepard och lagade spaghetti och köttfärssås (Agnes) och potatis- och linssoppa (jag). Det blev gott. Vi blev (lite för) mätta. Kolla Ally har blivit lite av en vardagsföreteelse, kollar nästan varje dag nu. Undrar lite när man ska bli sådär glad av ett avsnitt som vi blev förra säsongen, men sen insåg jag att 1: är det sorgligt/ledsamt/tråkigt blir man inte pepp och 2: är det fint/gulligt/perfekt blir vi förmodligen ännu mindre pepp eftersom vi helt enkelt är för bittra.

Nu ska jag städa (kanske) och lyssna på min spellista som jag gjorde i mitten av mars. På spotify heter den "m" men jag kallar den "nöjd". Tänkte först göra den jättelång men insåg att det räcker med fyra låtar. Jag blir så nöjd. Jag blir, så, nöjd.

first day of my life - bright eyes
come away with me - norah jones
my eyes - travis
green eyes - coldplay

Jag bloggar jättetråkigt. Ska försöka vara rolig nästa gång. Då kan jag kanske skriva om hur jag ska försöka få hit Mark igen, eller hur jag ska förklara för honom att "nej gud nej jag vill inte alls ha ett förhållande men vi kan väl ses om fem år och gifta oss, för du är en såndär kille man vill visa upp för sin mamma för om du skulle komma på middag och det skulle bjudas på kräk skulle du ändå ta en andra portion och säkert fråga om receptet, och förresten vill du kolla film nästa helg?"

JENNY

Inga kommentarer: