"Du har nu kommit till nästa steg - en intervju."
Och jag som trodde att jag hade bestämt mig för att stanna i London. Nu har jag helt plötsligt ändrat framtidsplan och hittat en skola jag vill gå på, och kanske kanske kanske är på väg att komma in på, och måste därmed ta ledigt från jobbet och boka en dyr biljett till Sverige för att vara hemma två dagar sisådär en månad innan jag flyttar hem för gott/sommaren. (Borde kanske tillägga att jag numera ändrar framtidsplan ett par gånger om dagen, så min framtid kan fortfarande jämföras med ett blankt papper.)
När jag fick mailet imorse blev jag så glad att jag fick tårar i ögonen och spenderade sen 5 minuter med att försöka lugna ner mig för att förhindra dem att rinna ner för kinderna och därmed tvingas sminka om mig. Vilket tjej alltså. Jag trodde aldrig jag skulle komma så långt som till en intervju för en skola som tar in 25 pers per år. Jag lovade mig själv att inte hoppas, men när man sitter där och är så uppspelt att ögonen tåras är det svårt att låta bli. Dessutom kunde något nytt att dagdrömma om inte komma mer lägligt, nu när jag jobbar 6 dagar i rad, varav en är inventering. Fick £922 idag i alla fall, hell yeah.
En annan kul grej är att jag i onsdags på jobbet fick höra från säkra källor att ett par av mina managers tydligen tycker att jag har "attitude problems", är "hard to handle sometimes" och att jag måste lära mig att "bite my lip" och "stop using that language". Kanske det roligaste jag någonsin hört om mig själv.
JENNY
2009-04-25
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)

3 kommentarer:
ÅH VAD GLAD JAG BLIR! jag skriver ett låtsasgrattis, då du antagligen inte vill att du/jag/någon ska få upp hoppet för mycket, så "grattis"!
gött med bölat, gals will be gals. också roligt som fan med attitydproblemen. haha.
du är en bitch!
haha. ja, kanske det roligaste även jag hört. nog för att du har power nog att sätta ner foten och säga 'nej, nu * får det vara nog' om så är fallet men ändå väldigt underhållande.
ps. gratulerar till första steget.
Skicka en kommentar