2009-06-10

IMORGON: KAOS

18:59 ikväll började strejken. Alla tunnelbanelinjer kommer vara helt stängda i 48 timmar. Det är alltså 3,5 miljoner pendlare som kommer påverkas av skiten och jag ska lyckas ta mig till och från jobbet. Jag har ingen aning om hur det kommer bli, om det kommer gå som på räls eller om jag a) kommer få vänta på en icke-full buss i en evighet och b) kommer röra mig någonstans eftersom trafiken förmodligen kommer vara fucked. Jag har ingen aning om hur dags jag behöver gå hemifrån för att komma i tid, men tänker ge det 90 minuter (i vanliga fall 25). Bara ge tfl-peepsen vad de vill ha, för helvete. Kan inte ens trösta mig med att det kommer vara lugnt på jobbet, förmodligen största nackdelen med att jobba på Oxford Street - alla jävla turister är alltid i närheten vad som än händer. De var till och med där i snökaoset.

JENNY

Inga kommentarer: