Borde kanske hålla samma takt som Agnes när det gäller bloggandet så bloggen inte bara fylls med mina inlägg, men då skulle det aldrig skrivas något här över huvud taget. PIK! Älskar livet för mycket för att inte uttrycka min kärlek hur som helst. Har haft världens bästa helg, den ser ut såhär:
Fredag. Midsommar!!! Jag och Emma hade peppat i 3 månader och vi fick ihop den finaste och mest svenska midsommarafton jag haft tror jag. Jag köpte och fixade och kokade och hackade och lagade mat hela dagen och vid 5 mötte jag Emma och köpte öl och började med midsommarstången, som blev så fin att vi nästan grät av stolthet. Vid 8 satte vi oss i parken utanför huset för att äta och då hade Ylwa, Sofia och Emelie kommit. Maten var så jävla god, jag dog och kom till mathimlen flera gånger och var tvungen att stöna högt när jag åt jordgubbar med grädde. Vi drack Absolut Vodka och Kopparbergs cider och det regnade inte det minsta. Vi lyssnade på supersvensk musik och allt var så fint. Emilie, Fran, Gareth och Tony kom senare och vi spelade Galenpanna, världens bästa spel. Vid halv 1 försökte de flesta hinna med sista tåget men Emilie, Fran, Tony och jag köpte en till flaska Absolut, tände fler ljus och satt kvar tills det började ljusna.
Lördag. Girls Night Out!!! Efter någon veckas planering tog vi äntligen tag i saken och hade en Topman girls night out. Kanske världens bästa idé. Amy, Gina och Lauren kom till Shelley House för predrinks och vi blev skitfulla. Minns inte när jag var så full och glad sist. Vi kom till Phoenix och dansade och allt är en dimma. Jag minns att jag diskuterade mitt kärleksliv med Daniel, ignorerade Elliot och sa hej och hejdå till Matthew. Och dansade som en idiot med Ylwa, Lauren och Amy. Satt även inne i soffan på toaletten med Amy, Gina och Helen och pratade skit - något jag har tusen videos från men aldrig kommer kunna visa världen utan att dödas. En kvart innan stängning hade jag tappat bort alla och gick till bussen som kom direkt och var i princip helt tom. Trots sådär 40 fria säten kom en 30something man och satte sig bredvid mig. Jag vände mig mot honom, stirrar och frågar helt enkelt "What the fuck do you think you're doing?". Han sa inget, bara kollade på mig och jag fortsätta med "You better fucking move. Now." och la av en blick av tionde graden. Självklart flyttade han på sig. Jag somnade ungefär en minut senare och när jag vaknade hade jag ingen aning om var jag befann mig. Har något minne av att jag vaknade till och hörde bussrösten säga "Maryland Station", tänkte "mm kakor" och somnade om ett tag innan jag vaknade och insåg att jag faktiskt åkt för långt. Vet fortfarande inte var jag gick av för att vända om men jag skrattade så jag dog. Kom hem strax innan 5. Hade en så himla bra kväll.
Söndag. Vaknade för ett par timmar sen, fortfarande lite berusad och drack en burk cola på 10 sekunder. Borde verkligen gå upp och försöka se mänsklig ut för snart kommer Tony hit och vi ska ta oss till Brick Lane. Jag älskar livet och London och allt som hör till.
JENNY
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)

1 kommentar:
haha. mm kakor är nog det bästa hittills på denna blogg och då bör ändå tilläggas att jag uppskattar er blogg, mycket.
framför allt då man får skriva 'unbull' som kod för att kunna publicera sin kommentar.
Skicka en kommentar