2009-06-12

SWINE FLU

Tänkte skriva en lång utläggning om tunnelbanestrejken och hur långt det tog att ta mig mellan olika punkter men Agnes är den enda som kommer förstå allt, men kan avslöja små godbitar som att det igår tog mig 1 timme från Bethnal Green till Liverpool Street och totalt 2.5 timmar till jobbet där jag dök upp 55 minuter försenad. Idag gick det lite smidigare och jag kom i tid. Hade en ganska bra morgon runt Moorgate imorse, vädret var fint och jag köpte färdkost (mocca frappuccino) och allt. Hade till och med tid att gå inom Boots och köpa engångskameror, 2 för mindre än £6. Nu är detta helvete i alla fall slut och imorgon när jag ska ta mig till jobbet borde allt rulla på som vanligt.

På jobbet fick vi den glada nyheten att det i affären finns två fall av svininfluensan. Hell yeah. När man trodde att allt lugnat ner sig blåser det upp igen. Vi fick information om vad vi ska göra om vi känner si och så och att vi måste ringa sjukvårdsupplysningen innan vi går till doktor osv osv. Blev även instruerade att tvätta händerna med tvål och vatten.

Och till sist så har jag fått löneförhöjning, från £6.50 till £7 i timmen. Andra löneförhöjningen sen jag började i september, ganska gött. Om allt går rätt till får jag även en bonus på £75 och alla extra pengar borde nå mig i slutet av månaden.

JENNY

Inga kommentarer: