2009-06-10

oväntat

jenny ringde mig idag, vilket gjorde mig jätteorolig. jenny ringer inte bara till sverige, till mig så där utan anledning. hon bad mig lite snabbt och kort att ringa upp. under tiden jag letade upp nummret tänkte jag; "nej vad har nu hänt" och hann bli riktigt orolig.
då hon sedan svarade berättade hon att jag fått brev från london college of fashion där det stod att dom ville erbjuda mig en plats till höstens kursstart av "fashion portfolio"
okej tänkte jag. nej de gjorde jag inte. är dom dumma i huvet tänkte jag. genomförde nämligen min mest katastrofala intervju någonsin dagen innan jag for hem till sverige och ändå erbjuder dom mig en plats. är detta ett skämt tänker jag sen. har dom blandaat ihop mig med någon annan och skickat fel...? aja, nej. det har dom väl inte. jag har helt enkelt kommit in. nästa fråga jag ställer mig blir då; vill jag ens. mest med rädsla av att jag kommer hoppa pga att jag inte fixar det och på så vis förlora massa pengar och självförtoende. å andra sidan; agnes för helvete, ta chansen! det är inte väärldens grej och du har redan gjort bort dig en gång i de där kretsarna och ändå ber dom dig komma tillbaka.

ja detta var som sagt oväntat och lite märkligt. men imorrnbitti far jag till götet för att hälsa på erika :) hon ska bjuda på hummus (hoummus, eller hur det stavas) och vi ska leka tom sön. tjoho. så nu ska jag snar sova. har varit på både skolavslutning, systerfika och familjejättegodmiddag idag. wowwow!

AGNES