2009-09-20

SANTIAGO

"Den europeiska demokratin vilar på den koloniala despotismens grund och barbariet finns där som en oskiljaktig underström som då och då träder i dagen."

Ser framför mig hur jag under morgondagens seminarium hänger i strypgrepp från Oscar Hemers hals och skrikande undrar varför han var tvungen att förstöra mitt liv med denna bok. Kanske är det bara jag som är dum i huvudet, men hittills är det inte mycket som jag förstått i Santiago.

Inga kommentarer: