2009-09-01

VÄRLDENS BÄSTA TISDAG

Nu har du åkt Agnes, jag kommer sakna dig massor. (Slutar du blogga så dödar jag dig.)

Skäms nästan lite över att jag var o-pepp inför idag igår, nu när det visade sig bli en av sommarens allra bästa dagar. Kvart i 9 gick bussen, halv 10 kom Elinor, vid 10 satt vi i bilen med Agnes på väg till havet. Väl framme hade vi frukostpicknick (på rutig duk) och njöt av att det kunde vara så varmt 1 september. Att sitta i solen 11-3 som vi gjorde var ungefär det dummaste jag kunde göra men fy fan vad skönt det var. Själva havet var iskallt, kallare än någonsin, så kallt att det gjorde ont. Men vi badade två gånger. Vågorna var så otroligt höga och kraftiga att benen vek sig gång på gång och gjorde det omöjligt att inte kastas in mot land. Jag och Elinor blev 5 år och hoppade och skrek och fick vatten överallt och det var himla roligt. Jag minns inte sist det var så underbart att vara på stranden, frågan är om jag någonsin tyckt om det så mycket som idag.

Egentligen var det tillräckligt för att göra min dag men allt blev tiotusen gånger bättre av lägenhetsvisningen kl 5. Det var utan tvekan bland de finaste lägenheterna jag någonsin sett, och jag kommer hata livet om jag inte får den. 45 m2! 2696 kr! Nära stationen! Helrenoverad i januari! Badkar! Mörka lister! Kök med plats! Balkong! Enough said!

Det enda negativa med den här dagen (förutom att han jag vill träffa mest är 50 mil bort) är att jag brände mig så in i helvete på stranden. Mer eller mindre hela kroppen har klättrat några steg på den rosa färgskalan, men urringningen och framsidan av mina ben är inte längre av denna värld. Kommer få använda strumpbyxor och polo i en vecka oavsett om det blir värmebölja.

JENNY

Inga kommentarer: