Jag är lätt på utflykt Agnes! Hämtar du mig i Röke eller? Höhö gud vad roliga vi är. Den 12 juli tycker jag i alla fall att vi kör till Lund och bakluckeloppisen! Vi kan ha med smörgåstårtan som blir över från mitt kalas som fika! Idag gjorde jag nog min godaste korv stroganoff hittills. Har å andra sidan övat en del eftersom jag mest lagar samma grejer over and over again. Jag och Agnes har lagat mycket mat sen vi kom till London, både var för sig och tillsammans. Ändå är det sällan jag lagat något annat än:
- korv stroganoff och pasta
- grönsaksbiffar och ris
- broccoli, blomkål och morötter med currypaste, cocosmjölk och ris
- broccoli, blomkål och morötter med indisk sås och ris
- morrötter och hummus
Ok, det sista räknas kanske inte som lagad mat men det är nog det vi ätit mest så det räknas ändå. Är jävligt rädd att det inte går att köpa i vanliga mataffärer hemma. Förra veckan byttes plötsligt mitt dagdrömsobjekt ut från en till en annan och nu börjar jag få för mig att han är den jag väntat på sen jag kom hit utan att veta om det och att det är otroooligt typiskt att vi börjar umgås först nu när jag lämnar landet om en månad och nu får han fan ta tag i saken och bjuda ut mig på riktigt för jag tänker fan inte fråga honom för det var han som började det hela. Och egentligen ligger det säkert ytterst lite sanning i det jag svamlar om men något finns där. Gud vad komplicerat allt ska vara hela tiden. Vilka världsproblem man har. Då är det tur att man kan glädjas åt att mina nyfunna älsklingar Simrislundskolan vann finalen av Vi i femman i lördags. Hade fått svåra problem med att gå vidare med mitt liv om Nytorpskolan hade vunnit.
JENNY
2009-06-08
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)

1 kommentar:
grattis till Vi i femman triumfen (...)
fyi, hummus finns typ inte att köpa i sverige på samma vis som här vad jag minns!!! kanske på välsorterade konsum men du kan få vissa problem i båstad och hässleholm kanske. paniken!
Skicka en kommentar