2009-05-26

KACHING

I söndags var det den finaste dagen hittills i år och det firade vi med att bli fulla. Jag mötte upp Ylwa vid Brick Lane strax efter två, sen drack vi Red Stripe i solen (där jag förvandlades till en enda stor svettfläck) i någon timme innan vi hann inom Tesco innan stängning och köpte en flaska rosé. Vi tog med oss filten, Cavan jag fick av chefen, lite blandade burkar och Agnes och satt i parken utanför huset och förundrades över hur solen inte rörde en milimeter på sig. Till slut, efter att i timmar förklarat vår kärlek till livet, tog vi oss in till stan, mötte upp Elliot och därefter är allt lite dimmigt. Det var en jukebox, rödvin och dyra drinkar inblandade. Agnes ramlade av på vägen, Ylwa sprang plötsligt ut från baren och jag avslutade kvällen i Notting Hill. Igår var jag bakfull till tusen men det var tydligen inte tillräckligt jävligt utan dagen kryddades dessutom med en förjävlig mensvärk och en affär som var tiotusen jävla grader.

Idag skulle jag egentligen grilla Denniskorv med Emma och Dominique men det är lite för mulet och blåsigt så vi skjuter på det. Ikväll ska jag äntligen möta upp Ylwa, Daniel och Agnes for drinks, och innan dess måste jag smsljuga för Elliot eftersom jag fick panik när jag insåg att han i söndags lyckats bli inbjuden. Men först ska jag städa och byta lakan. Och laga korv stroganoff!

JENNY

Inga kommentarer: