Här vill jag spendera min födelsedag, 33 mil och 3,5 timmars båtfärd ut i till väst från Norge. Festival 9, 10, 11 juli och Jens spelar. Jag trodde jag hade växt ifrån min besatthet men här sitter jag och hyperventilerar när ett datum har bokats som inte är Nord- eller Sydamerika.Har de senaste veckorna följt Vi i femman på svt.se och såg precis första semifinalen mellan Järnåkraskolan med två små gulliga skåningar och Nytorpskolan som kanske kan vara mitt nya hatobjekt. Killen var liten och söt med tics men tjejen kan vara symbolen för allt ont under mellanstadiet och nu blir jag tvungen att se henne en gång till i finalen. Hatet bara bubblar i mig när jag ser henne, hon är stöddig och jobbig och pratar konstigt och höll handen för sina skyltar som om Järnåkraskolan skulle fuska (!) och guuuud vad hände egentligen mig i mellanstadiet, jag kan ju inte gå runt och hata en 12-åring utan anledning.................. Jag har nått en ny bottennivå för sympati. Förlåt tjejen.
JENNY

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar