2009-05-17

ROYAL GREGORY

Jag bestämde mig för att inte gå ut i helgen och jag lyckades, bortsett från en tvåtimmes vända till puben igår. Emilias sista dag på Topman och gud vad det gräts. Hade jag varit full hade jag säkert också suttit där med floder från ögonen, men istället trotsade jag traditionen och tog mig hem innan stängning. Det tog emot att inte gå till HDIF ikväll, särskilt efter ideliga påtryckningar genom sms från Elliot och att jag dessutom fått Daniel hoppfull tidigare i veckan. Istället åkte jag till Sandra, kollade på melodifestivalen, drack dyr champagne och kelade med katter. Ångrar att jag inte köpte den fantastiska lammkebaben vid stationen i Clapham South på vägen hem, men att köpa fyllemat nykter känns inte riktigt rätt.

Holy Fuck i torsdags var som sagt unfuckingbelievable. Det var så bra att jag var tvungen att sätta igång datorn och skriva en recension direkt när jag kom hem och skicka in den morgonen efter. Kontakten med Groove har inte varit super sen jag flyttade hit, vilket är enbart mitt eget fel, men det tog inte många timmar förrän de lagt upp min text på hemsidan. Det känns tryggt. Men spelningen alltså, fy fan fy fan fy fan vad bra det var. Det var Roskildebra alltså.

Befinner mig i en underbar arbetsvecka just nu, torsdag-måndag. Även kallat "ett jävla helvete". På tisdag morgon åker jag till Sverige, och på fredag natt kommer jag tillbaks hit. Däremellan tänkte jag hänga med folk och se hur stor Cilias mage har blivit. Och gå på en intervju som kommer bestämma om jag får gå utbildningen jag vill eller ej - anledningen till att jag över huvud taget åker hem nu. Men det är det alldeles för jobbigt att prata om så vi glömmer det. Och tittar på världens bästa pojkar istället!!!


JENNY

Inga kommentarer: