2009-05-15

holy fuck

ojoj, vilken dag.
faaaaaaantastiskt!
min första lediga dag kunde inte blivit bättre.
träffade upp salma och james vid russel sq. efter en liten frukost på pret vandrade vi till british museum. vet inte riktigt vad det var men besöket fick mig att må så himla bra. fick upp ögonen för alla möjligheter igen. wraaaaaaaaaaaaa! älskar det. aja. när vi var klara frågade vi en av vakterna vart närmaste pizza express låg. han berättade att londons första låg bara runt hörnet. det var både gott och fint. mysig lokal med vitsvartrutigt golv, vitsvartrandiga pizzabagare, röda stolar och allmänt skön miljö. mätta och glada vandrade vi vidare det brittiska jättebiblioteket och sedan for vi buss hem till salma för kaffe, kanelgifflar och singoallakex. därifrån for jag med bussen från hackney till kings cross. bästa bussfärden ever. i 35 min satt jag klistrad vid fönstret medan vi passerade, för mig, nya helt underbara områden i london.
jenny och jag träffades upp för att slå oss ned på en mysig bar/pub för lite vin och romåcola innan det var dags för HOLY FUCKkonsert på scala. guuuuuuuuuud vilken spelning! enda skillnaden från roskildespelningen var svängrumet och lite nya låtar. fantastiskt. kvällen avslutades med en hamburgare på tunnelbanan hem. som sagt fint.¨

fanfanfan, jag glömde ju något av det viktigaste. precis innan vi gick hem till salma besökte vi hackney bibliotek. då ringde jenny och berättade att jag fått brev från skolan jag sökt in på. hon öppnade det i telefonen och jag ska på intervju den 3e juni. dagen innan jag far tillbaka till sverige :)

AGNES

1 kommentar:

sing your life sa...

vilken skola, tant Agnes?